Saturday, April 9, 2016

Khasiat Jus Lobak Merah...

Gigi Sihat

(*)Makan lobak merah juga boleh membantu anda menjaga kesihatan gigi dan mulut. Lobak merah dapat mengeluarkan air liur yang berkualiti dan mencegah bakteria daripada merosakkan gigi.

Mencegah Penyakit Kardiovaskular

(*)Lobak merah mengandungi beta karoten, alpha karoten dan lutein yang menangkis kolesterol jahat. Ia juga dapat mencegah risiko datangnya penyakit kardiovaskular yang menjadi penyebab kematian.

Menjaga Hati

(*)Lobak merah juga baik untuk mengeluarkan racun di dalam tubuh. Ia penting untuk menjaga kesihatan hati yang menjadi salah satu organ penting tubuh kita. Pengambilan jus lobak merah dua atau tiga gelas pada setiap hari membantu proses membuang racun dalam tubuh. Bahkan, kulit anda juga akan berubah perlahan-lahan menjadi lebih sihat, cantik dan bersinar.

Memerangi Kanser

(*)Dengan kandungan karotenoid(antioksidan) ini, lobak merah sangat bagus untuk mencegah masalah kanser, antaranya kanser payudara,kanser leher rahim, kaser usus besar dan juga pra menopause.

Info Ekstra

Manfaat Jus Lobak Merah

(*)Lobak merah kaya dengan kalium yang mampu mencegah kekeringan kulit.

(*)Membantu membuatkan tubuh dan kulit terhidrasi dengan baik.

(*)Pengambilan jus lobak merah secara teratur mampu menjaga kulit tetap lembab, halus, lembut dan kenyal.

(*)Minum jus lobak merah menghilangkan serat yang tidak boleh dihadamkan oleh tubuh. Bahkan ia juga meningkatkan daya ketahanan tubuh secara menyeluruh.

(*)Jus lobak merah juga mengandungi banyak vitamin dan mineral penting yang membantu pencegahan kanser.

(*)Vitamin C membantu pengeluaran kolegan yang meningkatkan keanjalan kulit dan mencegah kedutan.

No comments: