Sunday, June 8, 2008

Bas Dilarang Naik Tambang





Bas dilarang naik tambang
Posted on June 6, 2008 by jdmrombungaraya2012

Kerajaan akan mengambil tindakan ke atas pengusaha bas dan lori yang menaikkan kadar tambang dan sewa mereka, ekoran kenaikan harga petrol dan diesel sejak Selasa lalu, kata Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Noh Omar.
Beliau berkata, ketika ini kementeriannya belum meluluskan sebarang kenaikan tambang walaupun ada pihaknya yang memohon dan merayu untuk berbuat demikian.
“Saya memberi amaran supaya jangan menangguk di air keruh. Kami boleh membatalkan permit mereka.
“Mereka masih mendapat subsidi petrol melalui `fleet card’ sebanyak 70 peratus dan membayar hanya RM1.45 untuk seliter,” katanya ketika ditemui di Shah Alam hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan para pengusaha lori hari ini mula menaikkan kadar sewa lori sebanyak 35 peratus berikutan keputusan kerajaan menaikkan harga petrol dan diesel
Memang mudah untuk berkata-kata "Saya memberi amaran supaya jangan menagguk di air keruh.Kami boleh membatalkan permit mereka"itulah kata-kata yang selalu kita dengar dari dulu hingga kini.Semua kata-kata tidak terlaksana......dan sekarang kenaikan tambang dah pun berlaku kita harap Datuk Noh Omar dapat tunaikan kata-kata itu.

No comments: