Wednesday, August 24, 2016

Bekalan gula di Sandakan terjejas sejak dua minggu lalu.....




Bekalan gula di Sandakan mula terjejas sejak dua minggu yang lalu, minggu ini di dapati gula habis di pasaran terutama di kedai-kedai borong utama dan kedai runcit dipusat bandar. Pengguna dan peniaga menggeluh dengan situasi ini, mereka menghadapi kesukaran untuk mendapatkan bekalan gula untuk keperluan harian dan untuk perniagaan. 

Seorang peniaga restoran berkata untuk minggu lalu dia masih boleh dapatkan bekalan gula dalam lima kilo sehari untuk kegunaan perniagaan restorannya. Tapi kali ini tiada langsung gula diperolehi dan beliau sendiri tidak tahu dimana hendak dapatkan bekalan gula. Menurut cerita pekerja restoran berkenaan, mereka ada nampak beberapa peniaga yang cuba untuk menyorok gula daripada dijual kepada orang ramai. Mungkin untuk tujuan menaikkan harga gula dipasaran terutama bila sambutan hari raya aidiladha dah semakin dekat. 

Kita berharap Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan KPDNKK dapat memantau perkara ini dan berharap ianya tidak berlarutan serta memastikan tiada kegiatan menyorok bekalan ini dilakukan.

No comments: