Saturday, November 8, 2008

Kenapa Jalur Gemilang Menjadi Mangsa?

skip to main skip to sidebar
Pengembara Jalanan
Kita lahir ke dunia ini sebagai musafir lalu. Lalu mengembaralah kita di sepanjang perjalanan usia menuju ke destinasi mutlak - akhirat.
Tuesday, August 5, 2008

I Join Syeikh Kickdefella too...
Memang confirm Pak Syeikh Kickdefella tak pernah kenal blog ini. Tak kenal tuan blog ini. Tapi tak apa. Pasal saya peminat setia blog Pak Syeikh walaupun bukan semua entry saya suka. Tapi tak semestinya apa yang kita tak suka itu kita mesti musuhi. Oleh itu tahun ini blog ini akan menyambut hari kemerdekaan secara unik. Nak tahu apakah sebabnya??



Ya! Sempena pilihanraya kecil Permatang Pauh ini, kita bukan sahaja akan mengibarkan bendera separuh tiang tapi juga bendera secara terbalik. Pilih satu antara dua pun tak ada masalah. (Dekat rumah tak beli lagi bendera, nanti letak terbalik sekali). Sebab dan musababnya?? Simple tapi complex. Tak payah terang dan cerita panjang-panjang, saya copy paste petikan kata-kata Pak Syeikh Kickdefella

...................................................................................................................................................................

MTB sangat tidak gemar kepada mereka yang mengaku sebagai rakyat Malaysia konon! tetapi tergamak melakukan Jalur Gemilang sedemikian rupa. Menterbalik, menconteng, memijak atau membakar bendera Malaysia, adalah bukan perkara yang sewajarnya dilakukan oleh rakyat Malaysia. Perkara seperti ini hanya layak dilakukan oleh si pengkhianat bangsa dan negara, sebaiknya mereka keluar dari Malaysia dengan meninggalkan status warganegara dan pergi mencari negara yang sesuai dengan citarasa mereka. Jalur Gemilang bukan milik ahli politik atau individu tetapi milik setiap seorang mereka yang bergelar rakyat Malaysia. Peneraju sesebuah negara perlu dipersoalkan dan diperbetulkan tetapi bukan negara yang diterajui. Janganlah Jalur Gemilang yang menjadi mangsa atas ketidakpuasan kita, sebab selagi bernama manusia.... kita memang tidak pernah puas!

No comments: